W SBR Bank zawsze staramy się, żeby nasze produkty i usługi spełniały Twoje oczekiwania. Jeśli jednak masz zastrzeżenia, możesz złożyć reklamację.
Każda opinia jest dla nas cenna.
Reklamację możesz złożyć:
- pocztą tradycyjną, kierując
pismo na adres korespondencyjny: Spółdzielczy Bank Rozwoju, ul. Kard.
Stefana Wyszyńskiego 3,
18-210 Szepietowo, - za pośrednictwem Infolinii, pocztą elektroniczną (dane kontaktowe dostępne są na stronie internetowej Banku);
- za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej;
- pisemnie lub ustnie w placówce
Banku, przy czym przyjęcie reklamacji w formie ustnej wymaga potwierdzenia
jej złożenia
na formularzu reklamacyjnym; - elektronicznie na skrzynkę:
AE:PL-52805-60280-RBWFJ-17 w ramach usługi e-Doręczenia.
W zgłoszeniu podaj numer rachunku lub nazwę
(ewentualnie opis) operacji, której dotyczy reklamacja. To przyspieszy
jej rozpatrywanie.
Reklamację możesz również złożyć przez pełnomocnika,
który będzie dysponował prawidłowo sporządzonym pełnomocnictwem.
Rozpatrywanie reklamacji
Wszystkie reklamacje starannie rozpatrujemy. Odpowiedzi na reklamację udzielamy nie później niż w terminie:
- do 15 dni roboczych od daty jej otrzymania dla reklamacji związanej z realizacją zlecenia płatniczego oraz wydania karty płatniczej
- do 30 dni kalendarzowych od daty otrzymania reklamacji niezwiązanej z
realizacją zlecenia płatniczego oraz wydania karty płatniczej.
Jednak w przypadkach wymagających bardziej szczegółowych wyjaśnień maksymalny czas udzielenia odpowiedzi na zgłoszoną reklamację może wynieść:
- 35 dni roboczych dla reklamacji związanej z realizacją zlecenia płatniczego oraz wydania karty płatniczej, w szczególności reklamacji kartowych rozpatrywanych przy udziale Visa lub Mastercard
- 60 dni kalendarzowych od daty otrzymania reklamacji niezwiązanej z
realizacją zlecenia płatniczego oraz wydania karty płatniczej.
W przypadku przedłużonego terminu rozpatrzenia
reklamacji poinformujemy Cię o przyczynie opóźnienia, wskazując
okoliczności,
które muszą zostać ustalone oraz przewidywany termin udzielenia
odpowiedzi. Zgłaszane przez Klientów reklamacje SBR
Bank rozpatruje nieodpłatnie.
Standardowo odpowiedź na złożoną reklamację
zostanie wysłana w formie pisemnej na adres korespondencyjny
lub mailowo – pod warunkiem, że wyrazisz na to zgodę.
Odwołania
Jeśli odpowiedź na złożoną reklamację nie będzie dla Ciebie satysfakcjonująca, możesz złożyć odwołanie do Zarządu SBR Banku w terminie 30 dni od dnia otrzymania odpowiedzi na reklamację. Dodatkowo w procesie odwoławczym masz prawo:
- zwrócenia się do Miejskiego Rzecznika Konsumenta lub Powiatowego Rzecznika Konsumenta (jeśli posiadasz status konsumenta)
- zwrócenia się do Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego, działającego przy Związku Banków Polskich w celu pozasądowego rozstrzygnięcia sporu (jeśli posiadasz status konsumenta) w przypadkach roszczeń określonych w Regulaminie Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego, dostępnym na stronie internetowej Związku Banków Polskich (www.zbp.pl)
- wystąpienia z wnioskiem do Rzecznika Finansowego w celu rozpatrzenia sprawy lub przeprowadzenia postępowania polubownego zgodnie z Ustawą o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r. (nie dotyczy osób prawnych)
- wystąpienia z powództwem do Sądu Powszechnego.